søndag 26. september 2010

Svartsurbær, til glede og nytte


Det hender eg sukker over plassmangel i hagen. Og med bedre plass hadde førstevalget av prydbusk vore svartsurbær, Aronia melancarpa. Om våren har busken mengder av kvite blomster, ut på hausten får blada ein vakker, raud-oransje farge. Seinhaustes vert dei svarte bæra mogne, og disse er interessante å gjere seg nytte av. Heldigvis for meg, så er her ein del offentlege plantingar med svartsurbær som eg hauster av. Det er enten meg eller trasten.... I svartsurbær finn vi fleire stoff som er bra for helsa, og særleg er bæra kjent for innhald av antioksidanter. Vi kan lage syltety, gelé og saft av bæra. Dei skal visstnok helst plukkast etter ei frostnatt, då skal smaken vere best. Her er ei kjappoppskrift på gelé: Kok nokre minutt 1600 gr renska bær og 2 dl vatn. Sil frå safta, eg fekk 8 dl. Kokte opp med litt sitronsaft, og 25 gr pektin. Tilset 5 dl sukker. Men både saftinnhald og naturleg pektin i bæra kan variere. Ein gang vart geléen min så stiv at han måtte etast med kniv og gaffel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar